Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Żory wybierają dostawcę nowych elektryków dla gminy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Żory wybierają dostawcę nowych elektryków dla gminy
fot. Solaris Bus & CoachUrbino 12 electric
Wiemy już, kto dostarczy 16 nowych autobusów dla Gminy Miejskiej Żory. Zamawiający ogłosił wyniki przetargu, a projekt będzie współfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.

Gmina miejska Żory ogłosiła wyniki przetargu na fabrycznie nowe autobusy elektryczne. Na początku postępowania Zamawiający zaznaczył, że ubiega się o uzyskanie wsparcia dla przedsięwzięcia pn.: "Zintegrowane działania na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego w mieście Żory" w formie dotacji ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach programu priorytetowego nr 6.2 „Zeroemisyjny transport Zielony transport publiczny” w ramach Inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy). Gmina zastrzegła zatem możliwość unieważnienia postępowania, jeżeli środki nie zostaną jej przyznane. Na szczęście, jak się wydaje, wszystko poszło po myśli gminy i w dniu otwarcia ofert Zamawiający opublikował również informację o środkach, które planuje wydać na realizację zamówienia, a te wynoszą 48 390 778 złotych.

Z otwarcia ofert dowiedzieliśmy się natomiast, że w przetargu wzięły udział dwie firmy. Z tańszą ofertą do konkursu przystąpił Irizar (52 808 001,71 zł). Solaris natomiast zaproponował sumę wyższą (57 072 000,00 zł).

Ostatecznie zwycięzcą w przetargu Gmina miejska Żory ogłosiła Solarisa, który uzyskał w procesie oceniania ofert maksymalną punktację zarówno w zakresie ceny jak i kryteriów technicznych.

Termin dostawy minimum 1 pojazdu został określony na 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamknięcie całości dostaw ma potrwać nie dłużej niż 12 miesięcy. Warto też wspomnieć, że będą to już kolejne autobusy elektryczne w tej gminie.

Specyfikacja techniczna autobusów

Przypomnijmy, że dostarczone autobusy mają mieć rozmiary w przedziale: od 11,5 do 12,5 metra długości, od 2,5 do 2,55 metra szerokości i maksymalnie 3,3 metra wysokości. Pojazdy mają charakteryzować się niską podłogą na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Zamawiający nie dopuszcza uskoku pomiędzy powierzchnią przeznaczoną dla pasażerów stojących po prawej stronie II drzwi a wejściem do tych drzwi. Konstrukcja i zastosowane rozwiązania w pojazdach mają gwarantować minimum 15 lat eksploatacji autobusów.

Silnik elektryczny pojazdów ma być umieszczony centralnie bez dodatkowej przekładni kątowej o mocy netto minimum 160 kW i chłodzony cieczą lub powietrzem oraz umożliwiać eksploatację w temperaturze od - 30°C do +45°C. Powinny posiadać wyposażenie układu sterującego pracą silnika elektrycznego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 70 km/godz. z jednoczesną możliwością zmiany prędkości przez Wykonawcę bezpłatnie przez okres 96 miesięcy od daty dostawy. Wymagany zasięg (czyli minimalna liczba wozokilometrów, jakie pojazd może pokonać przy pełnym naładowaniu baterii) to 350 km.

Gmina miejska Żory wymaga systemów ładowania w postaci 2 gniazd plug-in typu Combo Type 2 wg IEC 62196-3: 1szt. umiejscowionej na prawej ścianie autobusu, za przednimi drzwiami, nad przednim kołem; 1 szt. z przodu autobusu pod przednią szybą. Całkowita pojemność magazynów energii ma wynosić co najmniej 420 kWh.
Pojazdy mają pomieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących. Elektrobusy będą ogrzewane, monitorowane oraz klimatyzowane. Pojawi się również system dynamicznej informacji pasażerskiej. Wymagana liczba drzwi – 3 wejścia, 2 pary otwierane na zewnątrz, 1 do wewnątrz.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szprotawa będzie miała swoje pierwsze autobusy elektryczne

Komunikacja

Szprotawa będzie miała swoje pierwsze autobusy elektryczne

Redakcja/inf. pras. 18 marca 2025

Kraków otwiera oferty na nowe elektryki

Komunikacja

Kraków otwiera oferty na nowe elektryki

Paulina Piziorska 17 marca 2025

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Koleje Małopolskie na zakupach elektrycznych

Komunikacja

Koleje Małopolskie na zakupach elektrycznych

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Komunikacja

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Paulina Piziorska 12 marca 2025

Zobacz również:

Szprotawa będzie miała swoje pierwsze autobusy elektryczne

Komunikacja

Szprotawa będzie miała swoje pierwsze autobusy elektryczne

Redakcja/inf. pras. 18 marca 2025

Kraków otwiera oferty na nowe elektryki

Komunikacja

Kraków otwiera oferty na nowe elektryki

Paulina Piziorska 17 marca 2025

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Koleje Małopolskie na zakupach elektrycznych

Komunikacja

Koleje Małopolskie na zakupach elektrycznych

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Komunikacja

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Paulina Piziorska 12 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5